سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

 

این آیه شریفه نحوه موضع گیری ما در برابر جنایت کاران جهان را مشخص می کند. آقای رئیس جمهور، آقای ظریف، اهالی محترم بهارستان و...

 
ترتیبها  60    سوره   الممتحنة   آیاتها  13   مدینه


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ  وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ 1إِنْ یَثْقَفُوکُمْ یَکُونُوا لَکُمْ أَعْدَاءً وَیَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ 2


به نام خدا که رحمتش بى ‏اندازه است‏ و مهربانى‏ اش همیشگى.

 اى اهل ایمان ! دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید ، شما با آنان اظهار دوستى مى‏کنید ، در حالى که آنان به طور یقین به آنچه از حق براى شما آمده کافرند ، و پیامبر و شما را به خاطر ایمانتان به خدا که پروردگار شماست [از وطن] بیرون مى‏کنند ، [پس آنان را دوستان خود مگیرید] اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودیم بیرون آمده‏اید [چرا] مخفیانه به آنان پیام مى‏دهید که دوستشان دارید ؟ در حالى که من به آنچه پنهان مى‏داشتید و آنچه آشکار کردید داناترم ، و هر کس از شما با دشمنان من رابطه دوستى برقرار کند ، مسلماً از راه راست منحرف شده است .«1» اگر بر شما چیره شوند ، دشمنانتان خواهند بود ، و دست‏هایشان را [به اسارت و آزار و کشتن] و زبان‏هایشان را به [بدگویى ، تحقیر و ناسزا] بر ضد شما مى‏گشایند ، و آرزو دارند که اى کاش شما هم کافر شوید .

 






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 اردیبهشت 14 توسط منبر مکتوب
طبقه بندی: آمریکا مسولین نظام قرآن رهبر دوستی آمریکا اسرائیل عربستان سعودی قطر بحرین سوریه روسیه چین

سلام 

خداوند از علما عهد و پیمان گرفته است.

سیستم دشمن در مقابل مسلمانان به این صورت شده که اول ما را عصبانی می کند و سپس دور می ایستد و به ما می خندد وما را مسخره می کند و چه زیبا قرآن کریم به پیامبر اکرم فرمود:و اصبر و ما صبرک الا بالله و لا تحزن علیهم و لا تک فی ضیق مما یمکرون.سوره نحل/127

دوستان حتی گاهی دیده شده که خودی ها هم از همین روش علیه مومنین استفاده می کنند: مثلا پلیس وظیفه اش حراست از اسلام نیست . یا بر خلاف سخن یک صد بیست چهار هزار پیامبر می گویند: وظیفه ایی در قبال جهنم رفتن جامعه نداریم. و از این قبل سخنان که مراجع محترم تقلید که موضع به حق می گیرند مورد بی مهری و گاهی بی حرمتی قرار می گیرند؛ هدف آیا غیر خداست،راستی آقای ریئس جمهور چرا وقتی آل فرعون غرق شدند موسی به مصر آن سر زمین آماده زندگی بر نگشت؟ راستی عاقبت سامری های تاریخ قابل پیش بینی بود؟ نوح عاقبت دست به دعا برداشت و قومش سیر آب نه تبدیل به سر آب شدند. فقط این دلنوشته را نوشتم تا بدانیم با این روش تخریب روانی دشمنان دین زمین گیر نشویم . و در زمین دشمنان دین خدا بازی نکنیم.ان الله مع المتقین






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 اردیبهشت 8 توسط منبر مکتوب

مردم مظلوم یمن و بحرین منتظر حد اقل حمایت رسانه ایی ما هستند

هنوز به خاطر محبت علی-علیه السلام-شیعیان را مظلومانه و مذبوحانه به شهادت می رسانند.






نوشته شده در تاریخ جمعه 94 فروردین 7 توسط منبر مکتوب

دکتر قنبری

علت پیدایش فتنه در سال شصت و یک هجری چه بود؟

سال شصت و یک هجری محصول یک جریان فتنه به ظهور رسید است؛ یعنی اینطور نبود که مثلا در ماه رجب سال شصت به صورت دفعی و خود به خودی حضرت سیدالشهداء علیه السلام تصمیم به قیام بر علیه حاکمیت بنی امیه بگیرد و بالاخره در ادامه مسیر به مکه و  بعد در راه عراق به کربلا و حادثه عاشورا تحقق پیدا کرده باشد. البته خود دهمین روز محرم الحرام سال شصت و یک علامت سوال خوبی است. چطور شد؟ چه اتفاقی افتاد؟ آنچه که تاریخ به ما می گوید این است که در سال شصت و یک دو گروه هر دو به نام اسلام، در سرزمین کربلا در مقابل هم صف آرایی کردند بر اساس گزارش ظاهری اکثریت قاطعی که در آن جا بودند به لحاظ کمی در جنگ غلبه پیدا کردند و آن تعدادی هم که قلیل بودند در کربلا کشته شدند و جنگ مغلوبه و تمام شد. آن جمعیتی که به قتل رسیدند اموالشان غارت و بازماندگانشان به اسارت برده شدند آنها انسان های با  شناسنامه مشخص اند. از طفل یک ساعته تازه بدنیا آمده به روایت یعقوبی در جلد دو کتاب خودش تا بزرگ و محور این طایفه که وجود مبارک حسین بن علی علیه السلام است و ایشان بدون تردید فرزند صدیقه طاهره کبری سلام الله علیها و نوه پیغمبر آخر الزمان  صلی الله و علیه و آله بود. فرزندان او را کشتند به خیمه های او حمله کردند حرمت خیمه ها را شکستند. مخدّرات او و زنان همراه او که نوامیس پیغمبر بودند به اسارت برده شدند.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 94 فروردین 7 توسط

 

 تقدیم به خواهر  الهام،که با مجاهدت در خط مقدم جهاد فرهنگی مردانه ایستاده است.

مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار در دومین یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خطاب به الهام چرخنده گفت: چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است .


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93 بهمن 9 توسط منبر مکتوب

«وَ إِذا أَرَدْنا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنا مُتْرَفِیها فَفَسَقُوا فِیها فَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْمِیراً ؛و چون بخواهیم شهری را هلاک کنیم، خوش گذرانانش را وا می داریم تا در آن به انحراف و [فساد] بپردازند و در نتیجه عذاب بر آن [شهر] لازم گردد. پس آن را [یک سره] زیر و رو می کنیم.»

نامه دختران مسلمان به روسای محترم صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران:


باسلام.
میدانم آنقدر سرتان شلوغ است که وقت خواندن نامه های پر درد من یا دختران هم درد مرا ندارید. برای همین حرف آخرم را اول میزنم: آقایان رئیس، تقاضا دارم دیگر در فکر ساختن فیلم و سریال جهت پاسداشت مقام چادر نباشید. ارزش چادر را به اندازه کافی در "تا ثریا" و "راستش را بگو" نمایش دادید.

سینما به اندازه کافی چادر را تخریب میکند. اگر نمیتوانید جلوی این تخریب را بگیرید، لااقل یاری شان نکنید و هیزم در آتششان نریزید.

چادر یعنی دینداری. چادر یعنی حیا. چادر یعنی سادگی. چادر یعنی پوشش. چادر یعنی "چادر".
چادر نه مثل "چادر بر سر ثریا" عامل بدبختی و عقب ماندگی زن است و نه مثل "چادر بر سر راستگوها" مجوزی برای آرایش و بگو بخند با نامحرم! آخر خودتان قضاوت کنید، آیا این چادر است که بازیگران راستش را بگو بر سر نهاده اند یا به قول بعضیها شنل زورو!!

نماد یک خانم چادری، خانمی است متدین، دیندار و با حیا نه ثریای نزول خور و نه چادریهای آرایش کرده راستگو با آن روابط بیجای گسترده شان!!

راستش را بگو چه چیز را میخواست نشان دهد؟ میخواست بگوید، دختران چادری هم میتوانند اُمّل نباشند! میتوانند درعین چادری بودن آرایش کنند و با پسران روابط صمیمی داشته باشند؟؟!

اُمّل بودن این است که قدر گوهری مثل چادر را ندانی... ندانی که چادر عامل سرفرازی توست... ندانی که اگر چادر بر سرگذاشتی باید محکمتر از قبل با نامحرم برخورد کنی... ندانی که چادر را برای چه برسر گذاشته ای...

آری، چادر تاج بندگی ما و نمادی از دینداری ماست. اینها شعار نیست... اینها حقیقت چادر در ذهن چادریهای واقعی است.

........................

واقعا حرف درستی می خواستید ماجرایی کلاه پهلوی و کشف حجاب و بگوید،اما متاسفانه زنانمان رو ساپورت پوش کردید

در شبکه ضد خدای پویا کارتون های با هر مذاق کثیف رو برای پاک ترین و تاثیر پذیر ترین کودکانمان نمایش می دهید

موسیقی های تند وبی خود و ... ترویج می دهید

22بهمن نزدیک ماندم جوایز زنان معلوم الحال بازیگر را در رسانه اسلامی را چگونه می دهید؛شاید این بار در ایران یکی احساسی بشه و مجری رو به چشم خواهر برادریببوس

خدا به دادمان برسد با زندگی نامه فرح،که چه چیز زنانمان را به حراج می خواهید بگذارید.

خوب بدید ولی نه به اسم اسلام شبکه ملی -ایرانیان با  رشادت و تدین!!! -تا ما هم تکلیفمان را بدانیم ،همچنان که ماهواره نداریم،برنامه های باری به هر جهت شما را هم نگاه نکنیم،و از حق خودمان به عنوان یک شهروند مسلمان ایرانی می گذریم.






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 آذر 30 توسط منبر مکتوب

 

چشم ناپاک در مقابل غض بصر و چشم پوشی, به معنای نگاه خیره و شهوت آلود به نامحرم است که با انگیزه لذت طلبی جنسی انجام می شود. نگاه های ادامه داری که با انگیزه لذت جنسی انجام می شود و به تحریک شدن غریزه و میل جنسی می انجامد, تحت عنوان چشم چرانی تعریف می شود.

در قرآن آمده است :  «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم » به مومنین بگو چشم های خویش را بپوشانند. یغضوا از ماده "غض" به معنی نگاه و صوت کوتاه می باشد و نقطه مقابل آن خیره نگاه کردن و صدا را بلند کردن است . منظور این است که انسان به هنگام نگاه کردن معمولاً منطقه وسیعی را زیر نظر می گیرد ؛ هر گاه نامحرمی در حوزه دید قرار گرفت ، چشم را چنان فرو گیرد .درحدیثی که ویژگی های رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ را توصیف می کند چنین آمده است : « و اذا فرح غض طرفه » وقتی که خوشحال می شد چشمانش را به صورت نیمه بسته در می آورد . مرحوم مجلسی این جمله را در بحارالانوار چنین تفسیر چشمها را نمی گشود تا از سبکسری و سرمستی به دور باشد . پس غض بصر یعنی کم کردن نگاه و خیره نشدن.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 آذر 18 توسط منبر مکتوب

 

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است : حمله به شرکت کنندگان در عزای سبط شهید (امام حسین علیه السلام) در حسینیه "المصطفی" شهر "الدالوه" که باعث شهادت و زخمی شدن تعدادی از عزاداران شد قلب ها را به درد آورد و باعث ناراحتی شد؛ انا لله و انا الیه راجعون.



به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید علی سیستانی با صدرو بیانیه ای به خانواده های شهدای حسینیه شیعیان "احساء" که در روز عاشورا به دست عده ای ناشناس به شهادت رسیدند، تسلیت گفت. در این حمله 7 شیعه به شهادت رسیدند و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است : حمله به شرکت کنندگان در عزای سبط شهید (امام حسین علیه السلام) در حسینیه "المصطفی" شهر "الدالوه" که باعث شهادت و زخمی شدن تعدادی از عزاداران شد قلب ها را به درد آورد و باعث ناراحتی شد؛ انا لله و انا الیه راجعون.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: این مصیبت عظیم را به شما تسلیت می‌گوییم و از خداوند درخواست داریم این شهدا را به شهدای کربلا محشور گرداند و به بازماندگان آنها صبر دهد و مجروحان را هر چه زودتر شفا دهد.

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 آبان 20 توسط منبر مکتوب
طبقه بندی: تسلیت پیام تسلیت آیت الله سیستانی احساء عربستان عکس آیت الله سیستانی عزاداری عزاداری سبط شهید حسینیه المصطفی

تیترخبری که اشکها را برگونه ها جاری کرد

امام آمد، تیتری ساده ولی خبری مهم برای دل بیدارملت ایران اسلامی که چشمهای بسیاری را تر کرد و قطره های اشک را بر روی گونه ها غلتاند.

ایام الله دهه فجر، یادآور خاطرات پرشور و صحنه های فراموش ناشدنی است، و در این میان ورود حضرت امام به ایران و حضور در بهشت زهرا و سخنرانی تاریخی درکنار تربت شهیدان از فرازهای حساس آن است.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 92 بهمن 12 توسط

مشاهده کامل متن کلیک کنید






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 دی 2 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin