سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

 آقای اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست محترم جمهوری 

موضوع مطالبه حقوق شهروندی

سلام

من هم مانند شما از خرابی زلزله ناراحت شدم مخصوصا از خرابی های مسکن مهر؛ لطفا دولت محترم به بالا بردن کیفیت مسکن های مهر در کل کشور بپردازد، مگر خودتان نمی گوید که پی ساختمان ها ی مسکن ضعیف است، شما به عنوان مسئول حقوق بگیر از بیت المال موظف به کیفیت  بخشی به مسکن مهر در کل کشور هستید یا تخریب کنید و دوباره بسازید تا مشکلی مثل زلزله اخیر رخ ندهد، یا تسهیلات کافی به همه کشور بدهید تا تخریب و مقاوم سازی ساختمان های مسکن مهر صورت گیرد. و این مشکل در منطقه زلزله خیزی مثل ایران پیش نیاد.


رونوشت: آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهر سازی

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 96 آبان 30 توسط منبر مکتوب
طبقه بندی: مسکن مهر

چند پیشنهاد برای کوله پشتی فرزندانمان  

به زودی کتاب های درسی دانش آموزان تحویل شان می شود و بچه های ما مجبور خواهند شد کیف های سنگین مدرسه را 9 ماه به دوش بکشند؛ کیف هایی که گاه به بالای 10 کیلوگرم می رسند و بچه هایمان را مستعد ابتلا به انواع بیماری ها و عوارض جسمی و حرکتی در بزرگسالی می کنند.
 آموزش و پرورش هم فقط ناظر این “باربری” روزمره دانش آموزان است و برغم آن که مسؤولانش نتیجه تحقیقات درباره مضر بودن این حجم سنگین برای بچه ها را می دانند. ...


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 96 شهریور 1 توسط منبر مکتوب

 

خودروها دارای دو جنبه مثبت و منفی هستند. بهبود زندگی روزمره و تسهیل امور روزمره مثل دوری مسیر، خرید کردن، مسافرت کردن و غیره جزو نکات مثبت اما وابسته کردن افراد به خود و آلودگی جزو  جنبه های منفی آن محسوب می شود. شاید آلودگی مهمترین نگرانی افراد و از پیامدهای منفی خودروها محسوب می‌شود؛ ولی جالب است بدانید که نه تنها خودروها مسبب این آلودگی هستند، بلکه کشتی ها، کامیون ها، قطار و اتوبوس نیز، به ایجاد بیشتر آن کمک می کنند. با وجود این، هنوز خودروها مسبب اصلی این پیامد محسوب می‌شوند. غیر از تغییر نوع سوخت، چندین راهکار دیگر نیز برای کاهش آلودگی وجود دارد. شاید تغییر رویکرد و نقش واقعی خودرو در زندگی افراد که مشکل ترین مرحله کار است، جزو مهمترین راهکارهای این موضوع باشد. فقط توجه داشته باشید که راه حل جادویی برای حل مشکل وجود ندارد؛ بلکه هر راه حل در گرو دیگری است و کاملا به یکدیگر وابسته هستند. در این مقاله قصد داریم تا 10 راهکار احتمالی برای کاهش آلودگی را بررسی کنیم  .


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95 دی 30 توسط منبر مکتوب

با افزایش شهرنشینی و کارخانجات، آلودگی هوا زیاد شده است تا جایی که طبیعت، به تنهایی نمی تواند هوای سالم را تامین کند .

آلودگی هوا

آلودگی هوا عبارت است از مخلوط ذرات جامد و گازهای موجود در هوا که برای سلامت انسان، حیوان و گیاهان ضرر دارد.

 

اتومبیل ها، مواد شیمیایی ناشی از کارخانه ها، گرد و غبار، گرده های گیاهان می توانند موجب آلودگی هوا گردند.

 

برخی از آلودگی های هوا موجب مشکلات جهانی می شود، مثل نازک شدن لایه اوزون در جو زمین و گرم شدن زمین.

 


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95 دی 30 توسط منبر مکتوب

دکتر محمدمهدی مقدادی پژوهشگر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، «پدیده کودک ‌فروشی؛ زمینه‌ های پیدایش و راهکارهای مقابله با آن در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان» را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است   .

کودک ‌فروشی یکی از پدیده ‌های شومی است که اخیراً به‌ دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی به یکی از معضلات و مسائل شایان توجه تبدیل شده است. اهمیت این موضوع بدان جهت است که با ارتکاب این عمل، حقوق کودک به‌ عنوان کسی که ناتوان از دفاع از حقوق خود است، در معرض تهدید قرار می ‌گیرد.

در حال حاضر به ‌صورت پراکنده قوانینی برای مقابله با این پدیده وجود دارد؛ اما برای مقابله جدی و مؤثر با این موضوع، شایسته است علاوه بر اصلاح برخی قوانین، به رویکردهای پیشگیرانه و نقش دولت در این میان توجه جدی شود.

در ادامه علاوه بر تشریح نسبت کودک با خانواده و حقوق وی، راهکارهای مؤثر مبارزه با پدیده کودک ‌فروشی و نیز وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95 دی 30 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin