سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

ایت الله مجتهد تهرانی

دوتا حدیث راجع به همسایه عرض کنم .شخضی امد پیش حضرت رسول گفت همسایه من اذیت میکند حضرت فرمودند صبر کن باردوم امد گفت همسایه من اذیت می کند. فرمودندد بروصبر کن برای بار سوم شخص امد گفت همسایه مزاحمم من است .حضرت فرمودند: اسباب اثاثیه بیا تو کوچه   فرش لاحف و...مردم میایند عبور کنند مردم می گن چرا اثبابت اوردی بگو همسایه اذیتم میکند این کار مرد انجام داد. شخص(همسایه) این شنید اومد به طرف گفت دیگه اذیت نمی کنم اثاثت ببر دید داره ابروی خودش میره.

  شما اگه اذیانت کرد همسایتان اول صبر کنید دوم صبر کنید بار بعدی که طاقتان تاق شد دو نفر حمال بگیرد اثاثتان بیار توکوجه یک صندلی بزارید هر کی اومد گفت چی شده؟ بگو همسابه اذیت می کند تا بیاد شما ببره
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 فروردین 26 توسط

 

سَهْلٌ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْمُثَنَّى قَالَ حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ زَیْدٍ الطَّبَرِیُّ قَالَ کَتَبَ رَجُلٌ مِنْ تُجَّارِ فَارِسَ مِنْ بَعْضِ مَوَالِی أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا ع یَسْأَلُهُ الْإِذْنَ فِی الْخُمُسِ فَکَتَبَ إِلَیْهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ* إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ کَرِیمٌ ضَمِنَ عَلَى الْعَمَلِ الثَّوَابَ- وَ عَلَى الضِّیقِ الْهَمَّ- لَا یَحِلُّ مَالٌ إِلَّا مِنْ وَجْهٍ أَحَلَّهُ اللَّهُ وَ إِنَّ الْخُمُسَ عَوْنُنَا عَلَى دِینِنَا وَ عَلَى عِیَالاتِنَا وَ عَلَى مَوَالِینَا وَ مَا نَبْذُلُهُ وَ نَشْتَرِی مِنْ أَعْرَاضِنَا مِمَّنْ نَخَافُ سَطْوَتَهُ فَلَا تَزْوُوهُ عَنَّا وَ لَا تَحْرِمُوا أَنْفُسَکُمْ دُعَاءَنَا مَا قَدَرْتُمْ عَلَیْهِ فَإِنَّ إِخْرَاجَهُ مِفْتَاحُ رِزْقِکُمْ وَ تَمْحِیصُ ذُنُوبِکُمْ وَ مَا تَمْهَدُونَ لِأَنْفُسِکُمْ لِیَوْمِ فَاقَتِکُمْ وَ الْمُسْلِمُ مَنْ یَفِی لِلَّهِ بِمَا عَهِدَ إِلَیْهِ وَ لَیْسَ الْمُسْلِمُ مَنْ أَجَابَ بِاللِّسَانِ وَ خَالَفَ بِالْقَلْبِ وَ السَّلَام‏

 محمد بن زید طبرى گوید: مردى از بازرگانان فارس که از پیروان امام رضا (علیه السلام) بود، به آن حضرت نامه‏اى نوشت و در باره خمس، اجازه خواست، در پاسخ او نوشت که:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به راستى خدا واسع است و کریم، بر هر کارى ضامن ثواب است و بر تنگ نظرى غم و اندوه، هیچ مالى حلال نیست مگر از راهى که خدایش حلال کرده است و به راستى، خمس کمک ما است بر دین ما و بر عیالات ما و بر دوستان ما و وسیله بذل و بخشش ما است و حفظ آبروى ما از کسى که از او بیم داریم، آن را از ما دریغ ندارید و خود را از دعاى ما محروم‏ نسازید تا آنجا که مى‏توانید، زیرا پرداخت خمس، کلید روزى شما است و مایه پاک شدن گناهان شما و ذخیره‏اى است که براى روز بى‏نوائى خود پس انداز کنید،

مسلمان کسى است که براى خدا بدان چه او را عهده ‏دار کرده وفا کند و بر عهده خود بپاید، مسلمان نیست کسى که به زبان پذیرا است و به دل مخالف است، و السلام‏

منبع : اصول کافى-ترجمه کمره‏اى    جلد ‏3   صفحه 633   

پس به فرموده امام رضا علیه السلام خمس برای خود انسان 4 فایده دارد

1. باعث دعای امام برای انسان می شود

 

2. با پرداخت خمس ؛ روزی انسان تضمین می شود

3. باعث پاک شدن گناهان است

4. ذخیره برای قیامت است


 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 فروردین 26 توسط منبر مکتوب

شخصی از  آیت الله بهجت سوال می کند ، که " برای رفع تنگدستی، چه عملی مفید است؟"

آیت الله بهجت در پاسخ ، این داستان را نقل می فرمایند:

 از آقا سید عبدالهادی شیرازی-رحمه الله- که ماشاءالله، واقعاً عالم حسابی بود، نقل کرده اند که در کوچکی بعد از فوت پدرم(میرزای بزرگ) تکفّل خانواده به عهده ی من بود.

میگوید: شبی پدرم ؛ میرزای شیرازی را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟ میگوید در جواب گفتم: خوب نیست.

 فرمود: به بچه ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع میشود.

[ پاسخ های آیت الله بهجت به رازهای دین ؛ صفحه 35]

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 فروردین 26 توسط منبر مکتوب

  حجت الاسلام و المسلمین قرآئتی 1387/12/1

ویژگی های عمر:

1-سرمایه ای که همه دارند    2-بازارش همه جا است،الدنیا سوق،  دنیا :بازار، سرمایه هم عمر    3-همیشه هم فروش دارد یه لحظه بدون مشتری و کساد نیست

4-آزادی نرخ :همه می توانند ارزان بفروشند،همه هم می توانند گران بفروشند.شما می توانید لحظه های عمرت رابا خدا معامله معامله کنی یا فدای یک سوت شوی(با موتور یه تک چرخ بزنی و بمیری،کل عمرت را به یه سوت بفروشی)یه لحظه نوار را ببینیم ،یه ماهواره،سی دی ،به یه شعر یه مسافرت ،یه سینما خودشو فروخت.هم می تونی به بالاترین قیمت بفروشی ،هم به پست ترین قیمت

5-روی هر جنس نرخ خورده نمی توانی بگویی نمی دانی. مثلا : کسانی که انفاق میکنند مانند 700000 برابر پاداش،با آب سرد وضو بگیری 30برابر ،مسواک بزنی 70برابر،نماز شب =خودت را از رختخواب .....هیچ کس نمی داند چقدر خداوند پاداش می دهد. جنس معلوم

6-اجناس فرو خته شده پس گرفته می شود= توبه، فرو خته ها قابل برگشت:فکر غلط،کار غلط

7-لحظه به لحظه هشدار می دهد و تذکر میدهد :ازپدر و مادر تا مراجع،صدای اذان ،قرآن ،دلسوزان جامعه
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 92 اسفند 16 توسط

ایت الله مجتهد تهرانی

 حدیثی است از امام ششم(علیه السلام)خطاب به فرزندش(البته امامان نیاز به سفارش ندارند این مطالب برای آگاهی ما است):دنیا زندان مومن است و بوستان کافر.وقتی می بینیم گناهی انجام می شود و نمی شود تذکر داد این زندان مومن است .امام فرمودند یا علی:خداوند به دنیا فرموده :ای دنیا هر کس در خدمت خدا ست و اطا عت و بندگی می کند،ای دنیا تو در خدمت او باش
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 23 توسط

بانوی محجبه ای در یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در فرانسه خرید می‌کرد؛ خریدش که تموم شد برای پرداخت رفت پشت صندوق. صندق‌دار یک خانم بی‌حجاب و اصالتاً عرب بود.
صندوق‌دار نگاهی از روی تمسخر بهش انداخت و همینطور که داشت بارکد اجناس را می‌گرفت اجناس او را با حالتی متکبرانه به گوشه میز می‌انداخت. اما خانم باحجاب ما که روبنده بر چهره داشت خونسرد بود و چیزی نمی‌گفت و این باعث می‌شد صندوقدار بیشتر عصبانی بشه !
بالاخره صندوق‌دار طاقت نیاورد و گفت: «ما اینجا توی فرانسه خودمون هزار تا مشکل و بحران داریم این نقابی که تو روی صورتت داری یکی از همین مشکلاته که عاملش تو و امثال تو هستید! ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ! اگه می‌خوای دینت رو نمایش بدی یا روبنده به صورت بزنی برو به کشور خودت و هر جور می‌خوای زندگی کن!»
خانم محجبه اجناسی رو که خریده بود توی نایلون گذاشت، نگاهی به صندق‌دار کرد…
 روبنده را از چهره برداشت و در پاسخ خانم صندوق‌دار که از دیدن چهره? اروپایی و چشمان رنگین او جا خورده بود گفت:
من جد اندر جد فرانسوی هستم…این دین من است.اینجا وطنم…شما دینتون را فروختید و ما خریدیم.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 بهمن 10 توسط منبر مکتوب
طبقه بندی: زنان

حجت الاسلام علی رضا حدائق

امام صادق علیه السلام می فرماید: إِنَّ الْمَرْءَ یَحْتَاجُ‏ فِی مَنْزِلِهِ وَ عِیَالِهِ إِلَى ثَلَاثِ خِلَالٍ یَتَکَلَّفُهَا وَ إِنْ لَمْ یَکُنْ فِی طَبْعِهِ ذَلِکَ‏ مُعَاشَرَةٌ جَمِیلَةٌ وَ سَعَةٌ بِتَقْدِیرٍ وَ غَیْرَةٌ بِتَحَصُّن.‏[1]

امروزه در جوامع اسلامی رواج انواع بی غیرتیها را داریم، در زمینه اقتصاد، خیلی راحت ربا می کنیم؛ در زمینه اخلاق، خیلی راحت مسائل اخلاقی را زیر پا می گذاریم، در نظام خانوادگی مسائل شرع را فراموش می کنیم. تمامی اینها نوعی بی توجهی به دین است؛ و به نوعی بی غیرتی است. نکته ای که اکنون مطرح می کنیم این است که کجا باید غیرت به خرج داد؛ و کجا غیرت ضرورت ندارد و بعد به نقش و ثمرات غیرت در حفظ اجتماع و خانواده و اساساً چه تأثیری غیرت در نظام اجتماعی ایفا می کند و چه کنیم که به  غیرت و شکوفایی دینی برسیم، و از  کجا باید آغاز کرد؟


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 2 توسط

 

حجت الاسلام انصاریان 

بدان که کیدهاى شیطان با آدمى در باب طاعت از هفت وجه است:

اول او را از طاعت نهى کند به هر طریق که تواند کرد، اگر خداى نگاه دارد و الهام دهد و شیطان را رد کند، بدان که گوید من محتاجم به طاعت که لابد زاد آخرت از این دنیاى فانى برمى‏باید داشت، چون بدانست دیگر باره به تسویف‏ «1» بفریبد گوید، لحظه دیگر بکن این طاعت، یا فردا بکن یا وقتى دیگر.

اگر عصمت خداى تعالى در رسد و گوید: اگر عمل امروز به فردا اندازم از آن فردا کى کنم؟ چون هر روزى را طاعتى و عملى جداگانه هست چون از این کید ناامید شود گوید اکنون تعجیل کن زود زود تا فارغ شوى.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 2 توسط منبر مکتوب

به نام خداوند زیبای ها

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری

در زمان پیامبر کاسبی بود همیشه در صف اول مسجد قبل از اذان در مسجد حاضر بود ، کار و کاسبی وی رونق چندانی نداشت یک روز به پیامبر گفت:ای پیامبر میشود کمی به من پول برای کاسبی قرض می دهی کاسبی راه بیاندازم پیامبر مقداری پول به او دادند ،کاسبی او کم کم رونق گرفت طوری که اگر قبلا قبل از اذان به مسجد می آمد در حین نماز یا آخر نماز و یا کار به جایی رسیده بود که پیامبر نمازش تمام می شد همراه یاران از مسجد خارج می شد او باز مشغول کاسبی بود .

پیامبر به او فرمود:رفقیق داری چکار می کنی (یک گناه که می کنیم با یک گناه دیگر توجیهش می کنیم )نگفت دعا کنید خدا من را هدایتم کند،گفت:یا رسول ا... دارم کار خلق ا... را ، راه می اندازم البته کار جیبش را راه می انداخت پیامبر فرمدوند: بارک الله همان چند درهی که به شما قرض داده ام را به من  برگردان ،همه برکت کاسبی اش مال پول پیامبر بود کم کم چکهایش برگشت خورد و شد فقیر قبل و باز در صف اول نماز حاضر بود ،پیامبر به او فرمودند:مثل اینکه تو فقیر باشی به نفع توست.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 دی 26 توسط

سخنرانی آقای علی رضا حدائق

یکی از فضائل اخلاقی در قرآن، غیرت دینی و یکی از رذائل اخلاقی بی غیرتی است. تفکیک بین مرز غیرت و بی‌غیرتی و این که اساساً غیرت چیست و در قرآن در چه مواردی به غیرت اشاره شده و غیرت چه قدر اهمیت دارد و جایگاه غیرت دینی در روایات و احادیث ما چیست؟ موضوعی است که به آن می پردازیم.

جایگاه غیرت در قرآن و روایات:

  لَّئنِ لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَ الَّذِینَ فىِ قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فىِ الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یجَُاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا* مَّلْعُونِینَ أَیْنَمَا ثُقِفُواْ أُخِذُواْ وَ قُتِّلُواْ تَقْتِیلًا* سُنَّةَ اللَّهِ فىِ الَّذِینَ خَلَوْاْ مِن قَبْلُ وَ لَن تجَِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا.[1]

رسول ما اگر منافق‌ها افرادی که نفاق دارند، دشمنان دین اند، و کسانی که در قلبشان مرض است، یعنی افراد لاابالی، بی بند و بار و افراد هوسران،‌ وَ الْمُرْجِفُونَ فىِ الْمَدِینَةِ و آنهایی که در صدد ایجاد آشوب و بلوا و فساد در شهر هستند اگر این سه دسته دست از کارشان بر نداشتند، ما تو را امر می‌کنیم که بر علیه اینها اقدام کنی. این غیرت دینی است.

اگر ببینیم به دین دارد توهین می شود بی تفاوت باشیم؛ مسلمان نیستیم. اگر ببینم که به خدا دارد اهانت می شود و سکوت کنیم؛ انسان بی غیرتی هستم. بعضی‌ها می‌گویند شما چه کار دارید که فلانی کفر می‌گوید،‌ اگر کفر دیگران را بشنویم و کاری از دستمان بر بیاید و نکنیم، باید در اسلام خودمان تجدید نظر بکنیم.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 دی 26 توسط
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin